måndag 16 februari 2009

En i rännan, en i taket och alla lösa går om...

I fredags begav sig hela klanen ut i det civila mörkret för att få utlopp för sina aggressioner på en såkallad Bowling Alley. Undertecknad låg länge med och tampades om segern men öl, slutspelsnerver, öl och öl gjorde att jag inte lyckades knyta ihop säcken riktigt ordentligt. En snullen andraplats blev det istället och först tänkte jag ställa till med en Abrahamian och slänga klotet på mattan och gå där ifrån men jag tyglade mig eftersom jag bara hade mig själv att skylla. Via en välmättande buffé på Amazing Thai hamnade vi till slut på Brasserie Lipp vid ett bord klätt med papper och en burk kritor. Ganska snart var bordet fullt med signaturer, lustiga figurer och annat som väller ur vuxna människor med 2 promille.

Lördagen a.k.a. Alla Hjärtans Dag hade sina lågvattenmärken men även en tilltagen topp.
Jag ägnade ca:90 minuter i minusgrader med att byta 3 lampor på fransosen (vår bil) och konstaterar återigen att fransmännen måste vara tokiga. Viner och ostar kan dom, men dom skall ge fan i att bygga bilar...och jag skall ge fan i att köpa dom ;-)
På kvällen bar det ut på restaurang med ett par vänner. Tapas på La Sombrita som sköljdes ned med 2 karaffer vin och några öl. Lättare på foten gick vi sedan vidare till Bitter och avlutade kvällen framåt midnatt. Rumpmasen i det andra paret dammade av en riktig gammal klassiker - Tom Collins, själv gjorde jag som varje dekadent rock lover, en straight Jack Daniels i ett alldeles för stort tumblerglas.

Söndagen ägnades mest framför TV:n där jag konstaterar att Helena Jonsson enkelt läker de brustna svenska skidhjärtan som lidit under alpina VM genom att ta guld på jaktstarten vid Skidskytte VM i Sydkorea. Vidare tog jag en sväng upp till Skatås för att reparera fredagens och lördagens tillfogade skador i löparspåret.
På kvällen en god middag till reprisen av Melodifestivalen och jag antecknar en ny favorit på rockhimlen - H.E.A.T.
S föll stenhårt för Cookies n' Beans som dock inte lyckades ta sig vidare, men de har vi garanterat inte hört det sista av - jag bara älskar rösten hos sångerskan som även frontar ett annat band - Oh Laura...

PS. Fråga mig inte vad Markoolio gjorde där men det var lite kul med spin-offen på Rysslands vinnande bidrag från förra året med en violinist och en konståkare.

Björn, jag skulle gärna skriva om vår Bra/Rätt/Viktigt/Kul vs. Dåligt/Fel/Ointressant/Tråkigt-lista, men fel personer kan komma att se mitt inlägg så jag hoppar det...mähähähähä ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar